قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) نشست شورای معادن خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا چه زمانی است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۳) پیامک سازمان مالیاتی؛ مهلت اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود مالیات سالیانه خودرو مشمول چه افرادی می‌شود؟ خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی عشایر خراسان رضوی در بهار سال جاری قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی مشهد از شهریورماه در پی تداوم رکود بازار بررسی امروز قیمت خودرو‌های صفر داخلی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | رانا پلاس ۶۶۵ میلیون تومان حوادث غیر مترقبه اقلیمی بیشترین خسارات را به محصولات باغی زد سرکوب قیمت خودرو در رکود بازار | کاهش ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی واحدهای صنعتی مشهدی بابت قبوض برق پرداخت شده بدهکار شدند! بلیت قطار ۳۰ درصد گران شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) روش‌های پرداخت قبض تلفن همراه و ثابت بدون مراجعه به بانک کدام است؟ چگونه به دهک‌بندی اعتراض کنیم؟ اطلاعیه مهم دامپزشکی برای روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی
سرخط خبرها

گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده

  • کد خبر: ۲۰۴۷۳۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
  • ۲
گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده
ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است، هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است. هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود. بر این اساس در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند که اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی شده و می‌توانند اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

همچنین امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها مصرف کنندگان صرفا می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنند. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند. مصرف کننده می‌تواند شرکت‌های گارانتی مورد نظر خود را نیز جست و جو کرده  تا از معتبر بودن آن مطمئن شوند. امکان ثبت شکایت از شرکت‌های گارانتی‌کننده غیرمجاز نیز در سامانه وجود دارد و شکایت از آن‌ها مستقیم به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با مشکلاتی در رابطه با گارانتی محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر برخی مخاطبان نیز تماس گرفته و از این موضوع گلایه کرده‌اند.

یکی از این افراد اخیرا از یکی از فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی لوازم خانگی یخچالی خریده که تاکنون دو بار چراغ آن با مشکل مواجه شده  و هر دو بار هم با وجود اینکه زمان گارانتی هنوز تمام نشده، هزینه تعمیر آن را پرداخت کرده است. حالا که برای بار سوم این اتفاق افتاده مشخص شده باید قطعه‌ای از یخچال که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد تغییر کند و باز هم مصرف کننده باید هزینه آن را بپردازد. از طرف دیگر این فرد می‌گوید که بعد از مدتی از خرید یخچال متوجه شده که کالایی که خریده قبلا در نمایشگاه‌ها، برای نمایش کالاها استفاده شده است.

همچنین فرد دیگری از همین فروشگاه‌های بزرگ قسطی مبلمان ۸۰ میلیون تومانی خریده که بعد از یک ماه استفاده، هنگام نشستن روی آن صدا می‌دهد. اما فروشنده این موضوع را نپذیرفته و گفته که باید مبلمان دو تا سه ماه به مکان دیگری منتقل و کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل مشمول گارانتی هست یا نه.

یکی دیگر از مخاطبان ایسنا هم که اخیرا هواپز (سرخ‌کن بدون روغن) با دو کابین از یک برند ایرانی تهیه کرده، اما امکان استفاده هم زمان از دو کابین را ندارد و شرکت هم به او گفته که فقط از یک کابین دستگاه استفاده کند. در این میان مشخص نیست چرا فردی باید با هزینه بیشتر، محصول دو کابینه تهیه کند، اما فقط امکان استفاده از یک کابین آن را داشته باشد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->